Jaka jest różnica pomiędzy systemem ERP i CRM?
Często natrafiamy na dwa tajemniczo brzmiące skróty ERP i CRM. Co tak naprawdę kryje się pod tymi skrótami, czego one dotyczą i jakie są miedzy nimi różnice? W tym artykule wyjaśnimy oba pojęcia oraz pokrótce opiszemy zastosowanie i różnice.
System ERP
System ERP (ang. Enterprise Resource Planning) jest to najwyższej klasy system wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem, rozszerzony o moduły funkcjonalne, szczególnie z zakresu finansów. Systemy ERP określa się mianem systemów zarządzania zasobami przedsiębiorstwa. System ERP ma strukturę modułową obejmującą obszar rachunkowości finansowej, zarządzania finansami, rachunkowości zarządczej i controllingu, zarządzania zasobami ludzkimi i zarządzania działalnością pomocniczą. Moduły są bardzo rozbudowane i obejmują wszystkie szczegółowe zagadnienia dotyczące danego obszaru. I tak chociażby moduł rachunkowości finansowej i zarządzania finansami obejmuje m.in. obsługę księgi głównej, prowadzenie rejestrów, sprawozdawczość finansową i wiele innych. Systemy ERP mają rozbudowaną funkcjonalność w obszarach zaopatrzenia, produkcji, sprzedaży i dystrybucji. Systemy ERP dają firmie możliwość zaawansowanego planowania i prognozowania w ramach łańcucha logistycznego, zarządzania projektami, zarządzania jakością i wiele innych. Jeden system ERP dzięki swojej modułowości pokrywa każdy obszar działania firmy. Można w nim śledzić, kontrolować i rozliczać zakupy, sprzedaż, produkcje na każdym najmniejszym etapie.
A czym w takim razie jest CRM?
System CRM (ang. Customer Relationship Managment) to system do zarządzania relacjami z klientem. Jest nim każdy system informatyczny, którego głównym zadaniem jest automatyzacja i wsparcie procesów na linii sprzedawca-klient. Stanowi on wsparcie dla działów marketingowych, działów sprzedaży i obsługi klienta oraz dla serwisu. Dobry system CRM powinien zapewnić wspomaganie kontaktu z klientem na każdym jego etapie, od rozpoznania jego potrzeb, poprzez ich identyfikacje, transakcje, zakończywszy na obsłudze posprzedażowej. System CRM powinien zawierać wszystkie potrzebne dane, dotyczące kontaktów z danym klientem. Systemy CRM pozwalają również na dokonanie analizy potencjału klienta pod każdym względem.
Zatem jaka jest różnica pomiędzy systemem ERP i CRM?
Oba są systemami informatycznymi, jednak system ERP jest potężnym systemem wspomagającym zarządzanie przedsiębiorstwem, na każdym etapie i w każdym obszarze, i w swoich strukturach może zawierać system CRM. Natomiast sam system CRM służy tylko i wyłącznie do zarządzania relacjami z klientem.
lub dodaj komentarz jako gość
Najpopularniejsze wpisy:
-
Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?
-
Na co zwrócić uwagę przy wyborze biura rachunkowego?
-
RODO dla firm: czym jest, procedura wdrożenia
-
Kto odpowiada za błędy biura rachunkowego?
-
Jakie cechy powinien posiadać odpowiedni hotel biznesowy?
Najnowsze wpisy:
-
Dlaczego warto prowadzić biznes w Krakowie?
-
Odkryj, jak dobrać koszulę do swojej figury i poznaj TOP 3 sklepy z męskimi koszulami w Krakowie | Ranking
-
Sekret podatku VAT
-
Ubezpiecz się! Bądź przewidujący, a może tylko zapobiegliwy
-
W czym może pomóc Ci biuro rachunkowe?